Akaike, H. (1987), Factor analysis and AIC. Psychometrika, 52.
Bartholomew, D.J., Knott, M. (2002), Latent Variable Models and Factor Analysis, Arnold.
Białecki, P. (2006), Pojęcie kompetencji a polityka wobec edukacji i rynku pracy. Nauka i Szkolnictwo Wyższe”, nr 2/28/2006.
Bollen, K. (1989), Structural equations with latent variables. New York: Wiley.
Boyatzis, R.E. (2008), Competencies in the 21 st century, Journal of Management Development, No. 1.
Collins, J.M. (2013), The Impacts of Mandatory Financial Education: Evidence from a Randomized Field Study. Journal of Economic Behavior and Organization 95, 146–158.
Cwalina, W. (2000), Telewizyjna reklama polityczna. Emocje i poznanie w kształtowaniu preferencji wyborczych, Lublin, 54.
D’Almeida, N. (2007), La société du jugement, Paris.
Domański H., Sawiński, Z., Słomczyński, K.M. (2007), Nowa klasyϔikacja i skale zawodów. Socjologiczne wskaźniki pozycji społecznej w Polsce, Warszawa 2007, 16–17.
Dubois, D.D., Rothwell, W.J. (2008), Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008, 26.
Fernandes, D., John, G., Lynch, J.G, Richard, Jr., Netemeyer, G. (2014), Financial Literacy, Financial Education, and Downstream Financial Behaviors. Management Science 60(8), 1861–1883.
Formann, A.K. (2003), Latent class model diagnostics-A review and some proposals. Computational, Statistics & Data Analysis, 41.
Friensen, N. i Anderson, T. (2004), Interaction for lifelong learning, British Journal of Educational Technology, Vol. 35, No. 6, 2004, 679–687.
Howard, A. Brown, Employee Engagement Executive Summary. Edelman Trust Barometer 2016.
Idzik, M., Gierogica, J., (2016), Klasyfikacja typologiczna kredydobiorców hipotecznych z wykorzystaniem modeli klas ukrytych. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, Vol. 4, nr 323, 203–220.
Improving Financial Literacy. Analysis of Issues and Policies (2005), OECD, Paris, 4.
Kaplan, D. (2003), Latent Class Models, Forthcoming. Handbook for Quantitative Methodology, Sage.
Keel, P., Fichter, M., Quadflieg, N., Bulik, C., Baxter, M., Thornton, L. (2004), Application of a latent class analysis to empirically define eating disorder phenotypes. Psychiatry, 61.
Key Competences for Lifelong Learning (2007), European Reference Framework, Education and Culture DG, European Communities, 3.
Kompetencje kluczowe (2002). Realizacja koncepcji na poziomie szkolnictwa obowiązkowego,Eurydyce, sieć informacji o edukacji w Europie, Dyrekcja Generalna ds. Edukacji i Kultury, Komisja Europejska, Bruksela, 13.
Langeheine, R. van de Pol, F. (2002), Latent Markov Chains, in: “Applied Latent Class Analysis”, red. J.A. Hagenaars, A.L. McCutcheon, Cambridge University Press, New York.
Lazar, J. (1995), L’opinion publique, Paris, 1–42.
Lubke, G.H., Muthén, B. (2005), Investigating population heterogeneity with factor mixture models. Psychological Methods, 10.
Machała, P., Idzik, M. 2017, Ja i moje plemię. Czy bank ma prawo podejść bliżej do ogniska? Bliżej Rzecz o relacjach z klientami. Materiały konferencyjne, XVII Konferencja Finansowa Kantar TNS, 18 maja 2017.
Magdison, J., Vermunt, J.K., Tran, B. (2007), Using a Mixture Latent Markov Model to Analyze Longitudinal U.S. Employment Data Involving Measurement Error, in: New Trends in Psychometrics, red. Shigemasu K., Okada A., Imaizum T., Hoshino T., Frontiers Science Series, no. 55,
Universal Academy Press Inc.
Marshall, G. (2005), Słownik socjologii i nauk społecznych, Warszawa 2005, 357.
Measuring Financial Literacy: Questionnaire and Guidance Notes for Conducting an Internationally Comparable Survey of Financial Literacy, (2011), OECD/INFE, Paris, 3.
Miller, M., Reichelstein, J., Salasand BilalZia, Ch., (2015), Can You Help Someone BecomeFinanciallyCapable? A Meta-Analysis of the Literature. The World Bank Research Observer 30(2), 220–246.
National Financial Literacy Strategy (2011), Australian Securities and Investments Commission.
Orczyk, J. (2006), Nadwyżka wykształcenia – kłopot czy korzyść?, in: Kryńska, E. (red.), Polityka społeczno-ekonomiczna w dobie przemian, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Poprawa reputacji sektora bankowego. Informacja prasowa 25 kwietnia 2017 r., ZBP Warszawa.
President’s Advisory Councilon Financial Capability (2010), Executive Order 13530, January 29, Washington, DC. 1.
Reputacja Polskiego Sektora Bankowego (2016), ZBP, Warszawa.
Szarfenberg, R. (2015), Edukacja Finansowa, ubóstwo, zdrowie finansowe gospodarstw domowych. Materiały konferencyjne: Edukacja finansowa – nowa metoda pracy z rodzinami wykluczonymi ekonomicznie. Warszawa, 18 września 2015.
Tofighi, D., Enders, C.K. (2007), Identifying the correct number of classes in a growth mixture model. In G.R. Hancock (Ed.), “Mixture models in latent variable research”. Greenwich.
Vermunt, J., Magidson, J. (2003), Encyclopedia of Social Science Research Methods, Thousand Oaks, Sage Publications.
Vermunt, J.K., Magidson, J. (2005), Technical Guide for Latent GOLD 4.0: Basic and Advanced, Statistical Innovations, Belmont
Wizerunek Polskiego Sektora Bankowego (2017), ZBP, Warszawa.
Yang, C. (2006), Evaluating latent class analyses in quality ative phenotype identification. Computational Statistics & Data Analysis, 50.
Zarządzanie bankiem komercyjnym (2000) red. A. Gospodarowicz, Warszawa, Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Nauki Ekonomiczne, 20.
Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje Perspektywa uczenia się przez całe życie (2013), red. Ł. Sienkiewicz, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.
Zoom Finanse (2017), KANTAR TNS, Warszawa.