Adamus-Matuszyńska A. (2012), Reputacja nieuchwytna wartość firmy, www.proto.pl.
Blajer-Gołębiewska, A., Kos, M. (2016), Investors are More Sensitive to Information About Financial Rather than Ethical Reputation of a Company: Evidence from an Experimental Study. Economics and Sociology, 9 (1)
Bojańczyk M. (2012), Niestabilna gospodarka, upadek zaufania i co dalej? Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa
Bojańczyk M. (2013), Niestabilna gospodarka, upadek zaufania i co dalej? Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa
Brady A., Honey G. (2007), Corporate Reputation: perspectives of measuring and managing a principal risk, The Chartered Institute of Management Accountants, London
Brammer, S., Brooks, C., Pavelin, S. (2006), Corporate Reputation and Stock Returns: Are Good Firms Good for Investors? ICMA Center Discussion Papers in Finance
Breit M., Kreit S. (2011), Concerns about risks confronting boards, Fourth Annual Board of Directors Survey,
Danielak W. (2012), Kształtowanie kapitału relacyjnego w małym i średnim przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław
Dąbrowski T. (2010), Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków
Eccles R., Newquist S., Schatz R. (2007), Reputation and its risks, Harvard Business Review
Exploring strategic risk (2013), Deloitte, London
Fernández-Gámez, M.A., Gil-Corral, A.M., Galán-Valdivieso, F. (2016), Corporate Reputation and Market Value: Evidence with Generalized Regression Neural Networks. Expert Systems With Applications, 46
Fombrun Ch. i in. (2000), The reputation quotient: A multi-stakeholder measure of corporate reputation, Journal of Brand Management, vol. 7, no. 4
Larkin J. (2003), Strategic Reputation Risk Management, Palgrave Macmillan, London
Majchrzak K. (2009), Zarządzanie reputacją korporacyjna we współczesnej gospodarce, w: Public relations – aktualne zagadnienia sztuki komunikowania w teorii i praktyce, red. R. Maćkowska, H. Przybylski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice
Marcellis-Warin de N., Teodoresco S. (2012), Corporate Reputation – is your most strategic asset at risk?, CIRANO, Burgundy Report
Marcinkowska M. (2013), Kapitał relacyjny banku, t. 1-3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź
Paszko P. (2010), Czynniki tworzenia kapitału relacji, w: Prywatyzacja i efektywne finansowanie przedsiębiorstw, Duraj J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź
Rayner J. (2003), Managing reputational risk, Wiley & Sons, Chichester
Reputacja Polskiego sektora bankowego 2019. Związek Banków Polskich, Warszawa, 2019
Rose, C., Thomsen, S. (2004), The Impact of Corporate Reputation on Performance. European Management Journal, 22 (2)
Rydzak W. (2011), Reputacja a działania informacyjne organizacji w sytuacjach kryzysowych i determinanty ich wyboru, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań
Schwaiger M. (2004), Components and Parameters of Corporate Reputation – an Empirical Study. Schmalenbach Business Review 56
Sims R. (2009), Toward a better understanding of organizational efforts to rebuild reputation following an ethical scandal, Journal of Business Ethics
Smith, K.T., Smith, M., Wang, K. (2010), Does Corporate Reputation Translate into Higher Market Value? Journal of Strategic Management, 18 (3)
Sztompka P. (2007), Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków
Wójcik K. (2009), Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo Placet, Warszawa