Balmer J, Gray E. R., (2000), Corporate identity and corporate communications: creating a competitive advantage, Industrial and Commercial Training p. 24-25.
Bennett, R., Gabriel, H. (2001), Reputation, trust and supplier commitment: the case of shipping company/seaport relations. The Journal of Business and Industrial Marketing, 16(6), 424-438.
Bojańczyk M. (2012), Niestabilna gospodarka, upadek zaufania i co dalej? (Unstable Economy, Loss of Trust and What Next?) Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa, p. 14.
Bollen K. A (1989), Structural Equations with Latent Variables, Wiley.
Brzeziński J. (1996), Metodologia badań psychologicznych (Część V). (Methodology of Psychological Studies (Part5)) PWN Warszawa.
Cramer, S. & Ruefli, T. (1994), Corporate reputation dynamics: Reputation inertia, reputation risk, and reputation prospect, Paper presented at the National Academy of Management Meetings, Dallas
Doorley, J. And Garcia, H. F. (2007), Reputation Management. New York: Routledge
Fombrun, C.J. and Shanely, M. (1990), What’s in a name? Reputation Building and Corporate Strategy. Academy of Management Journal, 33: 233-258.
Fombrun, C.J., and Van Riel, C. B. M. (1997), The Reputational Landscape. Corporate Reputation Review, 1(5): 5-13.
Gatnar E. (2003), Statystyczne modele struktury przyczynowej zjawisk ekonomicznych (Statistical Models of Causal Structure of Economic Events.), AE, Katowice.
Gotsi M., Wilson A.M., (2001), Corporate reputation: seeking a definition, Corporate Communica-tions: An International Journal, p. 24-30.
Harrington D., Confirmatory Factor Analysis, Oxford University Press, Oxford 2008.
Hollander M, Wolfe D. (1999). Nonparametric statistical methods. Wiley series in probability and statistics: applied probability and statistic. New York: Wiley.
Januszewski A. (2011), Modele równań strukturalnych w metodologii badań psychologicznych. Problematyka przyczynowości w modelach strukturalnych i dopuszczalność modeli (Structural Equation Models in Methodology of Psychological Research. The Issue of Causality in Structural Models and Model Admissibility). Studia z Psychologii w KUL, tom 17, Lublin, Wyd. KUL, p. 213-245
Jöreskog K. G. (2002), Structural Equation Modeling with Ordinal Variables Using LISREL.
Kaplan D. (2000), Structural Equation Modeling: Foundations and Extensions, Sage Publications.
Kline, R. (2011). Principles and practice of structural equation modeling, NY: The Guilford Press.
Konarski R. (2010), Modele równań strukturalnych. Teoria i praktyka. (Structural Equation Modelling. Theory and Practice), PWN, Warszawa.
Low, J., Kalafut, P.C., 2004, Niematerialna wartość firmy (Intangible Value of the Company), Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Majchrzak K. (2009), Zarządzanie reputacją korporacyjna we współczesnej gospodarce (Managing Corporate Reputation in Contemporary Economy), in: Public relations – Current Issues of Art of Communication in Theory and Practice, ed. Maćkowska, H. Przybylski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice, p. 291-292.
Majchrzak, K., 2011, Zarządzanie reputacją w przedsiębiorstwach sektora naftowego (Managing Reputation in the Oil Sector Companies), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Osińska M. (2008), Ekonometryczna analiza zależności przyczynowych (Econometric Analysis of the Causal Dependencies), UMK, Toruń.
Pearl J. (2000), Causality. Models, reasoning and inference, Cambrige.
Reputacja Polskiego sektora bankowego (2019) (Reputation of the Polish Banking Sector 2019). Związek Banków Polskich, Warszawa.
Rydzak W. (2011), Reputacja a działania informacyjne organizacji w sytuacjach kryzysowych i determinanty ich wyboru (Reputation vs. Informative Activities of an Organization in Crisis Situations and Determinants of Their Choice), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, p. 20-24.
Sztompka P. (2007), Fundament społeczeństwa (Trust. Society’s Foundation), Wydawnictwo Znak, Kraków.
Walker K., (2010), Corporate Reputation Review, A Systematic Review of the Corporate Reputation Literature: Definition, Measurement, and Theory, 2010
Wartick, S. L. (1992), The Relationship between intense media exposure and change in corporate relationship. Business and Society, 31: 33-49.
Wójcik K. (2009), Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem (Public Relations. Credible Dialogue with the Surroundings), Wydawnictwo Placet, Warszawa.
Wojcik, K., (2014), Wszystko, co chciałabym wiedzieć o public relations i nie boję się zapytać– dylematy PR (Everything, I Want to Know About Public Relations and I Am Not Afraid to Ask—PR Dilemmas), in: Public relations – Improving the Communication Process in Public Space, Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Wydziałowe, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice.