A.Adamus-Matuszyńska, Reputacja nieuchwytna wartość firmy, www.proto.pl.2012
A.Blajer-Gołębiewska, M. Kos, Investors are More Sensitive to Information About Financial Rather than Ethical Reputation of a Company: Evidence from an Experimental Study. Economics and Sociology, 9 (1) 2016
M. Bojańczyk, Niestabilna gospodarka, upadek zaufania i co dalej? Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2012
M. Bojańczyk, Niestabilna gospodarka, upadek zaufania i co dalej? Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2013
A.Brady, G. Honey G.. Corporate Reputation: perspectives of measuring and managing a principal risk, The Chartered Institute of Management Accountants, London 2007.
S. Brammer, C. Brooks, S. Pavelin, Corporate Reputation and Stock Returns: Are Good Firms Good for Investors? ICMA Center Discussion Papers in Finance 2006
M. Breit, S. Kreit, Concerns about risks confronting boards, Fourth Annual Board of Directors Survey, 2011
J. Brzeziński, Metodologia badań psychologicznych (Część V). PWN Warszawa 2006
W. Danielak, Kształtowanie kapitału relacyjnego w małym i średnim przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2012
T. Dąbrowski, Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków2010
R. Eccles, S. Newquist, R. Schatz R., Reputation and its risks, Harvard Business Review, 2007.
Exploring strategic risk, Deloitte, London 2013
M.A. Fernández-Gámez, A.M. Gil-Corral, F. Galán-Valdivieso, Corporate Reputation and Market Value: Evidence with Generalized Regression Neural Networks. Expert Systems With Applications, 46, 2016
Ch. Fombrun i in., The reputation quotient: A multi-stakeholder measure of corporate reputation, Journal of Brand Management, vol. 7, no. 4, 2000
M. Idzik, J. Gieorgica, Reputacja sektora bankowego w Polsce – wnioski z badania w 2019 roku, Bezpieczny Bank nr 3(76) 2019
J. Larkin, Strategic Reputation Risk Management, Palgrave Macmillan, London 2003
K. Majchrzak, Zarządzanie reputacją korporacyjna we współczesnej gospodarce, w: Public relations – aktualne zagadnienia sztuki komunikowania w teorii i praktyce, red. R. Maćkowska, H. Przybylski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009
N. de Marcellis-Warin, S. Teodoresco S., Corporate Reputation – is your most strategic asset at risk?, CIRANO, Burgundy Report 2012.
M. Marcinkowska, Kapitał relacyjny banku, t. 1-3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013
P. Paszko, Czynniki tworzenia kapitału relacji, w: Prywatyzacja i efektywne finansowanie przedsiębiorstw, Duraj J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010
J. Rayner, Managing reputational risk, Wiley & Sons, Chichester 2003
Reputacja Polskiego sektora bankowego 2019. Związek Banków Polskich, Warszawa, 2019
Reputacja Polskiego sektora bankowego 2020. Związek Banków Polskich, Warszawa, 2020
C. Rose, S. Thomsen, The Impact of Corporate Reputation on Performance. European Management Journal, 22 (2), 2004
W. Rydzak, Reputacja a działania informacyjne organizacji w sytuacjach kryzysowych i determinanty ich wyboru, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011
M. Schwaiger, Components and Parameters of Corporate Reputation – an Empirical Study. Schmalenbach Business Review 56, 2004
R. Sims R, Toward a better understanding of organizational efforts to rebuild reputation following an ethical scandal, Journal of Business Ethics 2009
K.T. Smith, M. Smith, K. Wang, Does Corporate Reputation Translate into Higher Market Value? Journal of Strategic Management, 18 (3),2010
P. Sztompka, Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007
K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2009.