Adorno A., Bettelheim B., Frenkel-Brunswick A., Gutermann N., Janowitz M., Levinson D.R., Sanford R.N., Der autoritäre Charakter. Studien über Autorität und Vorurteil, De Munter, Amsterdam 1968.
AIG Bank miał ponad 193 mln zł zysku netto po 8 miesiącach 2008 r., „Parkiet”, 16.09.2008, http://www.parkiet.com/artykul/628085.html?print=tak (dostęp: 26.03.2016).
Barkema H.G., Bell J.H.J., Pennings J.M., Foreign entry, cultural barriers and learning, „Strategic Management Journal” 1996, Vol. 17.
Bartlett C.A., Building and Managing the Transnational: The New Organizational Challenge, [w:] M.E. Porter (ed.), Competition in Global Industries, Harvard Business School Press, Boston 1986.
Bartlett C.A., Ghoshal S., Transnational Management. Text, Cases, and Readings in Cross-Border Management, Irwin, Burr Ridge 1992.
Brewer M.B., Crano W.D., Social Psychology, West, Minneapolis/St. Paul 1994.
Gatignon H., Anderson E., The Multinational Corporation Degree of Control over Subsidiaries: An Empirical Test of a Transaction Cost Explanation, „Journal of Law, Economics and Organization” 1988, No. 4.
Goldberg R., An Alternative „Description of Personality”: The Big Five Factor Structure, „Journal of Personality and Social Psychology” 1990, Vol. 59.
Gomes-Casseres B., Ownership Structures of Foreign Subsidiaries: Theory and Evidence, „Journal of Economic Behavior and Organization” 1989, No. 11.
Gomez-Mejia L.R., Palich L.E., Cultural diversity and the performance of multinational firms, „Journal of International Studies” 1997, No. 28.
Hofstede G., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE, Warszawa 2007.
HSBC to sell Polish consumer finance receivables, HSBC, 04.08.2009, http://www.hsbc.com/news-and-insight/2009/polish-consumer-finance (dostęp: 15.02.2016).
Jowell R. and the Central Co-ordinating Team, European Social Survey 2002/2003: Technical Report, Centre for Comparative Social Surveys, City University, London 2003.
Kogut B., Singh H., The Effect of National Culture on the Choice of Entry Mode, „Journal of International Business Studies” 1988, No. 19(3).
Kurkliński L., Uwarunkowania kulturowe zarządzania i rozwoju banków z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa (w druku).
Paleczny T., Interpersonalne stosunki międzykulturowe, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.
Posern-Zieliński A., Etnocentryzm, [w:] Z. Staszczak (red.), Słownik etnologiczny, PWN, Warszawa 1987.
Rozkwitalska M., Etnocentryzm jako bariera kulturowa w filiach korporacji transnarodowych – wyniki badań, „Organizacja i Kierowanie” 2010, nr 3(141).
Rozkwitalska M., Bariery w zarządzaniu międzykulturowym. Perspektywa filii zagranicznych korporacji transnarodowych, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
Samcik M., Klęska HSBC w Polsce to nauczka dla Santandera jak nie rządzić w BZ WBK, Subiektywnie o finansach, 29.07.2011, http://samcik.blox.pl/2011/0 7/Kleska--HSBC-w-Polsce-to-nauczka-dla-Santandera.html (dostęp: 15.02.2016).
Shenkar O., Cultural Distance Revisited: Towards a More Rigorous Conceptualization and Measurement of Cultural Differences, „Journal of International Studies” 2001, Vol. 32, No. 23.
Sikorski Cz., Dysonanse kulturowe w organizacji, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” 2002, nr 3–4.
Słownik języka polskiego, PWN, http://sjp.pwn.pl/slowniki/ksenofila.html (dostęp: 1.01.2016).
Stępień B., Rodzaje kulturowych wpływów w zinternacjonalizowanym przedsiębiorstwie, „Przegląd Organizacji” 2004, nr 10.
Uhlenbruck K., Developing Acquired Foreign Subsidiaries: The Experience of MNES in Transition Economies, „Journal of International Studies” 2004, Vol. 35.
największych banków w Polsce „Miesięcznik Finansowy BANK” 2008, nr 6; 2009, nr 6; 2011, nr 6; 2013, nr 6; 2015, nr 6